Niebo nad Izraelem powoli zapełnia się samolotami pasażerskimi

Wiadomość, na którą czekało tak wielu Izraelczyków – bardzo znacząca fala powrotna międzynarodowych linii lotniczych. W ciągu ostatnich dwóch tygodni powrót linii lotniczych objawił się w najbardziej wymowny sposób.

Grupa Lufthansa – w skład której wchodzą Swiss, Austrian i Lufthansa – jako pierwsza ogłosiła powrót lotów do Izraela i oficjalnie powróciła na początku stycznia. Wraz z nim wróciła także rumuńska firma Tarom, a chwilę po nich także greckie Aegean.

Powrót tych firm spowodował, że bardzo znaczące linie lotnicze ogłosiły swój powrót do Izraela, m.in. Air France, Air Seychelles, Lot, Tus Airways, Blue Bird, Smartwings, Transavia i inne linie lotnicze. Firmy, które ogłosiły powrót do Izraela, zwiększą konkurencję i będą latać m.in. do Paryża, Pragi, Aten, Larnaki, Bukaresztu i innych kierunków.

Jedna z najważniejszych wiadomości nadeszła w weekend, kiedy dwóch tanich gigantów, którzy byli jednocześnie jednymi z najbardziej aktywnych firm w Izraelu, ogłosiło swój oficjalny powrót do Izraela. Od 1 marca Wizz Air będzie obsługiwał bezpośrednie loty z Izraela do sześciu miejsc docelowych w Europie. Tania linia lotnicza będzie latać z Izraela do Budapesztu, Bukaresztu, Londynu, Sofii, Krakowa i Rzymu.

Ryanair, który aż do zeszłej środy pozostawił wielu Izraelczyków w stanie niepewności, odwołał bardzo dużą liczbę lotów, ale od 1 lutego utrzymał loty do i z Izraela do pięciu miejsc docelowych. Ryanair będzie obsługiwał bezpośrednie loty do Marsylii w Baden-Baden , Memmingen, Wiednia i Mediolanu i z powrotem.

Oczekuje się, że powrót Wizz Air i Ryanair wpłynie na ceny lotów z Izraela. Na ceny biletów lotniczych wpływa głównie podaż i popyt, przy czym na razie podaż jest bardzo ograniczona w stosunku do popytu, co ma się wkrótce zmienić.

Warto podkreślić, że wszystkie zagraniczne linie lotnicze powracające do Izraela będą to robić ze znacznie mniejszą częstotliwością niż miało to miejsce w okresie przedwojennym. Szacuje się jednak, że liczba kierunków i częstotliwości będzie zwiększana w miesiącach po ich powrocie oraz po zbadaniu sytuacji popytowej w Izraelu, co ma pomóc w obniżeniu cen lotów.

Oprócz linii lotniczych, które wróciły i tych, które ogłoszą powrót, są linie zagraniczne, które latały przez większą część okresu wojny, a niektóre przez cały ten okres.

Anna Szczypińska, 27.01.2024r.

Źródło: Israel Travel News Ltd. z 24.01.24

Previous ArticleNext Article